Du har sikkert hørt om det før: Google AdWords er marketing gren der er kommet for at blive! Med Google Ads kan du få vist din virksomhed blandt de fire første på Google, hvilket er en virkelig effektiv marketingstrategi. Forbrugerne ser nemlig din annonce som noget af det første, og dette værktøj kan dermed være med til at booste din omsætning og dine konverteringer markant. En udfordring som man som uerfaren AdWords-prøver støder ind i, er at man kan komme til at sætte tingene forkert op i annoncen, målretter annoncen til forkerte søgeord eller vælger en forkert geografisk afgrænsning. Derfor kan det være virkelig fordelagtigt at tage kontakt til et AdWords bureau så man sørger for, at man får mest muligt ud af pengene.
Hvordan fastlægges budgettet for Google Ads?
Hver gang én person klikker sig ind på lige netop din annonce, så koster det et beløb. Dette beløb afhænger af mange faktorer, men groft sagt kan man sige at der er tre forskellige ting der gør sig gældende: Først og fremmest, så afhænger det af konkurrenceintensiteten på lige præcis det søgeord du ønsker at rangere på – er der mange om samme søgeord, så stiger beløbet. Derudover så afhænger prisen også af hvor godt din annoncetekst er opsat. Sidst men ikke mindst, så afhænger prisen også af hvor godt din annoncetekst harmonerer med din hjemmeside. Der er derfor mange variabler som gør sig gældende når man taler om pris og budget på Google Ads.
Vælg et AdWords bureau du har tillid til
Det er meget vigtigt, at du vælger et AdWords bureau som du har fuld tillid til og som samtidig udviser gennemsigtighed, så du altid kan følge med i hvad der foregår på din annoncer på Google. Det er derfor vigtigt, at du har en god dialog og en god kontakt med dit marketing bureau, så I løbende kan justere strategien. På den måde kan du få det bedste ud af dine marketingkroner på Google Ads. Adtimize i København er et marketing bureau, hvor tillid og gennemsigtighed er i højsædet – det er derfor værd at overveje når du skal finde et Adwords bureau.