CRM-systemer øger effektiviteten

dansk crm system

De fleste virksomheder når et punkt, hvor informationer og struktur er væsentlig for at opretholde en effektiv arbejdsgang. Et CRM-system kan hjælpe alle type virksomheder med management uanset størrelse og branche. Faktisk er det en god idé allerede ved opstart af ny virksomhed at få styr på mange af de grundlæggende processer og strukturering af viden.

Når du kun er 1-3 medarbejdere, så er det let at ty til Excel arket, hvor du let kan danne et overblik over kunder eller salgsmuligheder. Problematikken opstår først, når I begynder at blive flere ansatte, og der skal flere hoveder ind over samme projekt. Det kan også være i tilfælde af sygdom, barsel eller sågar opsigelse, at andre skal kunne træde til. Men hvad har det af konsekvenser, hvis der ikke holdes styr på data, mails eller væsentlige informationer omkring en kunde. Det vil helt sikkert påvirke kunderelationen, og dermed også samarbejdet hvilket i værste tilfælde kan betyde endt samarbejde. Prisen på et system kan derfor ikke prissættes, da potentialet for tabte kunder kan være væsentlige højere.

Dansk CRM-system

Der findes heldigvis mange forskellige CRM-systemer på markedet, som muliggør det at samle alle informationer ét sted. En af de store danske aktører er SkyViewCRM, som har udviklet et dansk system til markeds billigste pris. I deres CRM-system kan du samle mails, informationer og integrere det med f.eks. Economics og Outlook. Derudover kan du oprette tasks til dig selv, så du lettere kan få dig et overblik over din hverdag, hvilket i sidste ende gør dig mere effektiv.

Det anslås at virksomheder der får implementeret et CRM-system uden at have haft et i forvejen, kan spare helt op til en time om dagen i gennemsnit.

For salgsteamet er det vigtigt at have den rette CRM-strategi, så ingen salg går tabt. Med et CRM-system og den rette strategi, kan du kortlægge hele salgsprocessen fra koldt salgsemne til lukket salg. Du kan notere væsentlige informationer fra møder, og samtidig ligge en reminder ind til, hvornår du skal kontakte emnet igen. På den måde misser du aldrig en aftale, og bliver mere effektiv i dit salgsarbejde.

Til kundehåndtering vil de ansvarlige ligeledes kunne notere sig vigtige oplysninger, som kan anvendes af andre medarbejdere på projektet. Ved mersalg kan salgsafdelingen også tjekke op på, hvordan det går før de tager den indledende kontakt.

Endvidere er et CRM-system guld værd for alle medarbejdere, da det kan holde styr på deres opgaver og opsætte påmindelser. Det skaber en effektiv hverdag, hvor ingen tid bliver spildt på unødvendige processer.

Har du stadig ikke et CRM-system i din virksomhed, så findes der heldigvis mange muligheder, og det er blot at foretage en søgning på CRM-system, og du vil blive præsenteret for de forskellige værktøjer.

Relateret artikler